Sett filmen The Reef

Spoilers förekommer absolut! Verklighetsbaserad.
 
Fem vänner är ute i havet utanför Australiens kust då deras båt kapsejsar. En bestämmer sig för att vänta på den uppochnedvända båten, medan fyra bestämmer sig för att försöka simma mot en ö som de besökt tidigare.
 
Denna film lyckas kicka igång adrenalinet på mig. Det är en riktig nagelbitare (fast jag biter inte på naglarna, men ni vet vad jag menar). En sak är ändå rätt skum. Trots att det är en verklighetsbaserad historia och därför inte borde följa några mallar så kan jag lista ut vad som ska hända. Att det är en haj med vet man redan från början, men jag menar i vilken ordning folk kommer bli tagna av hajen. Att jag kan lista ut detta innebär dock inte att filmen är dålig. Jag tycker den är riktigt bra! En enda sak gillade jag inte och det var en effekt när hajen är extremt nära gruppen i början av filmen. Den ser bara dålig ut. Men övriga hajscener är riktigt snyggt gjorda.
 
Det är lite svårt egentligen att kunna bedöma en sådan här film och beskriva vad jag tycker om effekterna i och med att folk faktiskt har dött på riktigt. Lite morbitt. Kan i alla fall rekommendera filmen!
 

Kommentarer:

1 Lina:

Är det i denna filmen som de typ ligger och flyter runt i vattnet i 1½ timme? Eller är det mer variationer?

Svar: Nej, i denna simmar de hela tiden och försöker nå nånstans. Har sett den filmen där de bara ligger och flyter också :-)
Highlandertess

Kommentera här: