Sett filmen Definitely Maybe

Spoilers förekommer!

Mayas föräldrar ska skilja sig. En kväll ber hon sin pappa berätta den sanna historien om hur det blev han och hennes mamma från första början. För att maskera det hela lite så berättar han historien med helt andra namn än vad de potentiella mammorna hade på riktigt.

Jag gillar handlingen, men känsla saknas och kemin finns inte där mellan skådespelarna. I en sådan här film (en riktig dussinfilm egentligen) så är just tajming, känsla och kemi superviktigt (viktigt annars också, men ni förstår nog vad jag menar med att det är superviktigt i denna genre). Maya är charmig (Abigail Breslin), men där slutar utstrålningen för denna rollbesättning. Övriga är tråkiga och stela. En gest som huvudkaraktären (pappan) gör gentemot en av kvinnorna skulle få mig att totalt smälta OM det bara fanns någon gnista. Men det är tomt. Helt värdelös var den inte att se, men jag föreställde mig hela tiden det där som jag saknade.

Köp DVD på Ginza

Kommentarer:

1 Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa morsa:

Misstänkte detta. Jag brukar ha xs på gina men jag drar nog till på en storlek större så kommer den kännas klockren. Den var ju så snygg!

Kommentera här: