Äcklad av vad?

När Kimmi och jag var på bio och såg Titanic så undrade jag över en tjejs reaktion på en grej. Hon satt snett framför mig och det är sekvensen då Rose kollar genom Jacks teckningar. Rose bläddrar över till en kvinna som är tecknad från bröstkorgen och uppåt. Kvinnan ligger ner och har höger arm uppsträckt över huvudet. Tjejen snett framför mig på bion utbrister ett högljutt tydligt äcklat: "uuuuuuuuhhhh!" Jag har censurerat ett bröst i bilden, men i och med att det var flera nakenporträtt med i portfolion och det äcklade uttrycket endast kom till denna så antar jag att det inte handlar om det nakna.

Jag har ju mina misstankar om vad det gällde och åter igen blir jag paff över att det naturliga kan ses som "äckligt". Jag reagerade inte ens på det förrän jag tog en extra noggrann titt när tjejen i publiken lät äcklad.