Storhandling och vinterköp

Idag var det dags för storhandlingen i Karlstad som vi gör varje månad. Var även ute efter Alindrin (som Apoteket här i stan inte har, konstigt nog för det är samma kedja som på Bergvik men men...) och hittade det. Hittade även täckjacka, vinterskor och mockasiner till Connor. Inga vinterskor till mig själv tyvärr. Vill ha något utan klack och allt jag hittade utan klack var, enligt mig, otroligt fult. Kanske får beställa på nätet, men det är lite svårt eftersom storlekar kan variera...

Connor fick för första gången testa en hästkarusell vid affären. En sådan som man lägger 10 kronor i och så rör den lite på sig. Han blev såld på det direkt. Vi gick förbi hästen flera gånger och varje gång ville han fram och klappa på den. Han mötte en annan bebis där en gång, som också skulle klappa. Så sött! Han fick även testa att åka i en brandbilskarusell. Så nu är testet avklarat. Skulle tro att det finns någon karusell på Arvikamârten som kan passa honom, OM jag kan åka med i den. Skickar inte iväg honom själv i något. Kanske finns någon liten stillsam bilkarusell...

Väl hemma i stan igen svängde vi förbi affären för att paketet jag beställt från Lekmer.se hade kommit. Connors lära-gå-vagn och så några födelsedagspresenter till en kusin till honom (som fyller i slutet av december, så vi är lite tidiga men det gäller att planera).

Köpte ett skrivbordsunderlägg till Connor som vi tänkte ha som målarunderlägg till honom. Bra med plast!


Connors täckjacka (tänk vad svårt det var att hitta en fin i storlek 80! Han ska ha den när han till exempel åker bil och det blir för varmt med hel overall.), vinterskor och mockasiner. Jag köpte en doseringskarta för mina mediciner. Har letat efter en liten sådan och hittade den av en slump idag på Kronans Droghandel. Fanns i flera fina färger.


Lära-gå-vagnen som kom idag.

Kommentarer:

1 Blasfeministen:

Sv: Men precis. Det är något frustrerande när man blir utsatt för sådana idioter. Men man kan ju nästan inte göra annat än tycka synd om dessa obildade människor som inte förstår bättre.

2 Gaymasen:

Haha ja men faktiskt! Varför ens ta med männen om man ska sätta dem på ett "mansdagis"? Haha.

Kommentera här: