Sett filmen No strings attached

Spoilers förekommer! Jag gillar Natalie Portman, men inte Ashton Kutcher. Intressant att se vad de kan åstadkomma tillsammans.

Emma och Adam är kompisar som hamnar i säng med varandra. Som överenskommelse har de att deras relation endast ska vara fysisk. Ingen romantik, ingen kärlek, inga band.

Jag kan direkt säga att jag blev besviken. Kanske hade jag för höga förväntningar, men jag tyckte varken att filmen var rolig eller gullig. Jag störde mig rejält på en scen där Emma och Adam bråkar och hon hoppar på honom och slår honom, alltså VERKLIGEN slår honom. Han är så stor och hon är så liten så det är meningen att man ska tycka att det är "gulligt" att hon slår honom, men jag kan bara tänka mig rollerna omvänt och om HAN skulle puckla på HENNE så skulle det inte vara det minsta gulligt. Så varför ska man då tycka att det är det bara för att det är HON som slår? Våld är aldrig acceptabelt oavsett om du slår en som är mindre eller större än dig. Enda gången jag tycker det är ok är i självförsvar.

En positiv känsla får jag under filmens gång i alla fall. En klänning som Natalie har på sig i slutet är väldigt vacker. Japp, inte mycket jag gillar med en film om det är kläderna som är på topp.

Köp DVD på Ginza

Kommentarer:

1 Maria - med bebis i magen ☆:

ja precis, väntan har ju varit lång länge nu, oavsett när han kommer :)

vi tog reda på könet för att vi var nyfikna. jag menar, det blir ju en överraskning ändå. vi har ju ingen aning om hur dan vår grabb är eller ser ut!

det handlade inte om att köpa grejer, utan vi tyckte att det var lättare att relatera till barnet i magen när vi visste om det var en pojke eller flicka. sen är jag inte så bra på att vänta :p

det är ju olika hur man känner :)

2 Linnea Granström- Ebbas mamma ♥:

Åh vad roligt med pulkpremiär :)



Vi har en liten skoter som Ebba fått av sin morfar som det ska få testas sen när vintern kommer, hon läängtar massor!

3 Maria:

Åh, den vill jag se!! Älskar Nathalie Portman!

Kommentera här: