Sett filmen The Reaping

Spoilers förekommer!

En före detta präst har sedan hon förlorade sin familj istället spenderat sin tid åt att undersöka och avslöja "mirakel" och gett dem vetenskapliga förklaringar. Nu blir hon och hennes kollega kallade till en liten stad som verkar ha drabbats av de tio bibliska farsoterna.

Till en början gillar jag filmen. När Katherine (Hilary Swank) fortfarande är sammanhängande och vettig så funkar filmen. Sedan spårar det tyvärr ur. Filmen "kryddas" med otroligt usla dataeffekter. Ni som känner mig vet att jag ogillar dataeffekter, men dessa är RIKTIGT usla! Handlingen som i början verkar lite lovande åker käpprakt ner i botten och förvandlas till någon religiös reklamkampanj, känns det som. Får samma trista känsla som av The Rite. Det är verkligen stor skillnad på denna Hilary Swank och den i Million Dollar Baby.

Köp DVD på Ginza

Kommentarer:

1 Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa morsa:

Åh vad härligt. Det har dom på torsdagar så vattent är lite varmare på fredagar men inte 35 grader direkt. Jag satt 40 min i bastun och göttade mig ;)

2 Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag:

Den filmen har jag också sett. Ingen jag rekommenderar.

Kommentera här: