Sett filmen Paul

Spoilers förekommer!

De brittiska kompisarna Graeme och Clive är i USA för att besöka Comicon och med husbil åka runt till en del populära ställen för sci-fi nördar. Vad de inte räknat med är att själva få en närkontakt av tredje graden.

Jag är inte så glad i när figurer är animerade. Det tar bort en del av charmen. Men att "klä ut" någon till karaktären Paul skulle nog vara ganska svårt, ungefär lika svårt som att någon skulle klä ut sig till Gollum i Sagan om ringen. Så, som sagt, en del av charmen är borta men det skulle nog inte gå att göra på ett annat vis ändå. Själva samspelet mellan skådespelarna och det dataanimerade är i alla fall riktigt bra. För det mesta funkar saker som när de rör Paul och så vidare.

Den är stundtals rolig, men då det närmar sig slutet så önskar jag ett helt annat slut än det jag förväntar mig. Det skulle ha höjt filmen i mina ögon, men tyvärr så blir det ett väntat slut som jag tycker är alldeles för "bra". För att vara en film med 11-årsgräns förresten så tycker jag att man dödar alldeles för många människor. De dör och ingen bryr sig. Precis i början av filmen dör en hund och det används senare i filmen som "skämt". Jag avskyr det. Ganska sevärd ändå.

Köp DVD på Ginza

Kommentera här: