Sett filmen G - som i Gemenskap

Spoilers förekommer! 80-talet!!!

I denna film får vi följa en grupp ungdomar i deras sökande efter sig själva och i deras försök att slå genom med sitt band.

Det är verkligen 80-tal deluxe i denna film! Vilken härlig musik, vilken härlig stil! En del av det är så B att det blir bra! och frisyrerna alltså! Niclas Wahlgrens hår är mer fönat än vad mitt någonsin varit i hela mitt liv. Magnus Uggla är favoriten i filmen! Hans karaktär är underbar! När Niclas karaktär är orolig för att han kanske är homosexuell så säger Uggla bara att "Ah men det är väl inget farligt med det...det är bara procent hit och dit och alla har vi några". Exakt så sa han inte, kommer inte ihåg...men på ett ungefär.

Tycker absolut man ska se denna film, speciellt om man gillar 80-talet! Riktigt kul!

Köp DVD på Ginza

Kommentarer:

1 Georg Hendrix:

Den är ruggigt 80-tal. Det är nog inte lätt att hitta en film som är MER 80-tal. Personligen gillade jag inte alls "bandet".. Karaktärerna gillade jag och storyn, men inte deras musik :P



och bad scenen där de näckar på Vanadisbadet.. jäklar vilken ungdomsidyll.. jag upplevde aldrig något sånt, men vilket minne det hade kunna varit då jag bott 100 m från Vanadisbadet i 24 år! :D

Kommentera här: