Skolkort

För någon vecka sedan satt jag och Robin och kollade lite i gamla skolkataloger. Det var kul! Man har inte blivit ett dugg äldre tycker man och sedan kollar man i katalogerna... jahapp! Vad "barnslig" man såg ut...hehe! Det här inlägget finner nog ingen förutom jag roligt, men eftersom detta är MIN blogg och jag använder den som en sorts minnesbok så lägger jag upp sådant som roar mig. Så här är en liten genomgång av min skolgång. I grundskolan fick vi bara skolkatalog vart tredje år. Skolkort tog vi dock varje år, men här var det ju katalogerna vi gick genom.

Klass 3.


Klass 6.


Klass 9.


Gymnasiet omvårdnad klass 1 (gick bara ett halvår där).


Gymnasiet barn och fritid klass 1.


Gymnasiet barn och fritid klass 2.


Gymnasiet barn och fritid klass 3.

Kommentarer:

1 Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa morsa:

Det är ju jättebra att ha sparat saker från när man själv var liten. vide har fått massor som håkan hade när han var liten :)



Jag tycker det är jättekul att se på gamla skolkort! har tänkt göra ett liknande inlägg men jag har inte hittat alla kataloger än :/

2 m3lind4:

Så söt! :D

3 Gaymasen:

Haha åh jag älskar gamla skolkort. :D



Och jag läste precis kommentaren om svärisarna som skulle fira 30 år som gifta och "frågeleken" Du tänkte köra. Go for it! Det tror jag skulle uppskattas. Hade jag gillat om jag vore dem. :)

4 Petra:

Roligt att titta på gamla kort på kompisar...men inte på sig själv :P

5 Anna - rösta på mig och bli länkad!:

Älskar att kolla gamla skolkort, för man är sig ganska lik faktiskt :)

6 Linda aka Javamorsan:

men du är dig lik må jag säga. man tar liksom inte miste på att det är du :)

7 Lina:

Du blev samlare med åren medan en annan blev fetare. Det är fuskigt =)

Kommentera här: