Sjukgymnast och middag

Idag var det dags att träffa sjukgymnasten i utredningen på Smärtenheten. Det var en massa tester för att kolla ens förmåga. Känner av det rejält nu.... phu!

När jag kom hem blev det förberedelser inför mat. Vi hade bjudit hit Mirja med familj. Det tog längre tid hos sjukgymnasten än jag trodde så jag fick ett litet psykbryt när jag kom hem och det var för lite förberett (enligt mig). När jag skriver "litet" psykbryt så menar jag ungefär ett "Jag trodde mer skulle vara förberett...! Vad har du gjort hela den här tiden?" och så lite allmänt gnäll. Ber om ursäkt till våra gäster för det, men som killarna sa så får de väl prata ur sig på nästa promenad....hehehehe... Kul att ni kom!

Vi bjöd bland annat på filéknyten.
Skär fläskfilé i strimlor och bryn det.
Kavla ut smördegsplattor (jag gjorde lite extra stora denna gång, men vanligtvis 10x10 cm).
Lägg köttet i mitten av smördegen.
Blanda 2,5 dl creme fraiche med riven ost (hur mycket ost tycker jag bestäms av vad man själv tycker).
Klicka denna blandning i mitten av smördegen på köttet (likadant här med mängd).
Vik ihop degen och tryck till i mitten.
Grädda i ugn 225 grader cirka 10 minuter (det tog 15 minuter för mina lite större).

Kommentarer:

1 Mirja:

Var trevligt, tack för att vi fick komma :)

2 Petra:

åh det ser avancerat ut! Men gott :)

Hoppas det gick bra hos sjukgymnasten iaf :)

3 Linda aka Javamorsan:

Huvudsaken är att det blev bra i slutändan :)

4 tess:

Ja visst blev den fin? Gjorde en till igår...



Gud så gott de där såg ut.. å fina va dom ju oxå dina knyten.

5 Gaymasen:

Helt okej utbrott ändå tycker jag. ^^



Och ja jag håller med dig. Men men vissa killar klarar inte av homosexualiteten och andra kan ha massor med homosexuella vänner och inte bry sig ett smack :)

6 Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa morsa:

åh sådana där knyten är så goda!

kram

Kommentera här: