Sett filmen Eclipse

Spoilers förekommer! Den tredje delen i Twilight-sagan.

Bella slits mellan Edward och Jacob, vampyren och varulven. Samtidigt sätts hennes liv åter igen i fara då vampyren Victoria bygger en armé av nyfödda vampyrer vars uppgift blir att söka upp och döda Bella. Edward och Jacob måste sätta sina meningskillnader åt sidan för att skydda tjejen de båda älskar.

Gäsp! Jag vet inte hur de lyckats, för boken är faktiskt läsvärd, men filmen är en enda långdragen gäspning. Den engagerar inte. Effekterna är inte så väldigt bra. Känns väldigt plastigt och fejk då data används mycket. När det är "jakt" och slagsmål på gång så visas långa hopp och stiliga fintar, slag och sparkar i slow motion. Känns aningen krystat och stylat alltihop. Det ska föreställa att vampyrerna rör sig så snabbt att ögat inte hänger med och att de därför "saktar" ner så man ska se, men det känns inte så bra gjort helt enkelt. Victoria känns inte äkta heller. Det gjorde hon i de tidigare filmerna så jag vet inte vad som hänt. Kanske är det att jag stör mig på hennes uppenbara peruk...? Men det måste ligga något mer bakom än det lilla störningsmomentet.

Ja ja...nu kan jag läsa den fjärde boken och avsluta serien i alla fall.

Köp DVD på Ginza

Kommentarer:

1 Nettan:

De bytte ut skådisen som spelade Victoria i de första 2 filmerna, så det är en ny skådis, kan vara en del av varför hon inte känns äkta

2 Maria:

Kul att någon mer läser böckerna! Läser du svenska eller engelska versionen av serien? Jag är som besatt av hela serien - böckerna och filmerna. Jag har läst alla böckerna snart två gånger och tycker filmerna följer dom faktiskt bra. Jag brukar aldrig jämföra böcker med filmer dock, eftersom det ändå är två helt olika världar. Huvudsaken för mig är att iaf känslan finns där och det tycker jag de lyckats överföra till film - framförallt i den första. :) kram



3 Linda aka Javamorsan:

Så dålig att jag inte ens orkade skriva om den när jag sett den!

Kommentera här: