Min drömbil

Filmen Bullitt innehåller en av filmvärldens mest kända och uppskattade biljakter. Det är även min personliga favorit! Utan trickfilmning (som till exempel speed-up) och specialeffekter (förutom ljud). Steve McQueen har huvudrollen och han kör en Highland Green Mustang GT 390 Fastback från 1968 (med undantag för några scener då en stuntförare kör). Det är min drömbil! Vore jag rik så skulle jag ha en bil till vardags och denna Mustang till lite "finare" åk. Vilken är din favoritbil?

Bild ur filmen.

Kommentarer:

1 Linda aka Javamorsan:

har ingen favoritbil och dessutom avskyr jag såna filmer ha ha

2 Georg Hendrix:

Har sett "Bullitt" i 3 och 2 DVD-filmer för 99 kronor i diskarna väldigt länge men inte riktigt vågat mig på den.. men den som väntar på något gott :D

3 Aficionadon:

Riktigt jävla snygg bil, älskar just den bilen och är väl i min Topp 10 lista över bilar jag vill ha.

Kommentera här: