Tittat på bebisar och fixat mer presenter

Idag blev det lite rörigt med "schemat" så att säga. Vi var iväg till öppna förskolan en sväng. Det var en del som var trevligt, men det kändes inte som något för oss just nu ändå (av orsaker som jag inte går in på här). Det var ändå kul att se hur Connor tittade på allt och alla. När någon bebis började gråta eller gnälla så tittade han storögt på den. Han fick hålla i en tamburin också på Sångstunden. Ville inte riktigt släppa den vidare sen...hehe. Men som sagt, vi tar det nog lilla lugna med det än så länge. Verkade bli lite mycket stimuli på en och samma gång med alla människor, nya sånger, leksaker överallt, nytt ställe och så vidare. Han var helt överstimulerad efteråt och ändå är han van vid mycket folk och ljud.

Vår lunch blev lite försenad i och med besöket på ÖF. Jag skulle göra maten, men som jag är så pysslade jag med 100 andra saker så till slut gjorde Robin maten. Det blev jättegott! Kycklinggryta med spagetti. Efter maten vilade vi lite och sedan var vi till affären och fixade saker till en välkommen till världen-present. Precis som i det tidigare presentinlägget så kan jag inte skriva vad det är eller visa bild. I fall att.

Robin putsade fönstren i Connors rum och vardagsrummet också. Underbart! En tidigare dag tog jag hand om fönstret i tvättrummet så nu är det bara köket och sovrummet kvar. Blev inget förra året då jag var så illamående och dålig så kan verkligen säga att det behövdes! 2 års smuts på dem, usch!

Nu på kvällen har jag renskrivit mer till uppsatsen. När jag renskrivit teoridelen ska jag skicka in den till min handledare för lite feedback. Hoppas det inte är allt för mycket som behövs ändras på!

Nu längtar jag efter vitsippor!

Kommentarer:

1 Petra:

Jag har också funderat på att ta med sonen på öppna förskolan och se hur han gillar det. Han är verkligen uppmärksamhets-törstande så det kanske passar min lille kille. Men det får såklart bli när jag orkar stå på benen igen :P

Tack för dina kommentarer! Är jätteskönt att "ha" någon som förstår och har varit med om samma saker. Det betyder jättemycket! Tack!

2 Linda aka Tokmorsan:

Åh nej nu påminnde du mig om mina fönster dumma dig ;)



Öppna förskolan har aldrig vart min grej. Jag tröttnade snabbt på alla PK mammor som trodde dom var så mkt bättre än alla andra. Tur för mig att jag har kompisar somo tyckte lika så vi umgicks med våra bebisar utan öppna förskolan istället!

3 Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa morsa:

haha ja han har väldigt mycket hår om man jämför med de andra.

Tråkigt att ni inte gillade öppna förskolan. Här är det nästan veckans höjdpunkt hehe :)

4 anna f:

så ni har varit på ÖF synd att det inte passade er just nu, men kanske blir bättre vid ett annat tillfälle. Vi har själva varit iväg på ÖF ett tillfälle men N sov sig igenom hela passet. Tills vi föräldrar skulle fika då vaknade hon o va hungrig.men vi ska nog på ÖF igen, dock på ett annat ställe ^^ du är inte ensam om att längta efter vitsippor o vår överhuvudtaget... det gör jag med!

5 Mirja:

Vi skulle med behöva ta fönstrena men tiden räcker ju aldrig till. Men det är snart ett måste.

Kommentera här: