The Ark i Karlstad

Igår kväll åkte jag och syrran till Nöjesfabriken i Karlstad för att se The Ark. Det var fjärde gången jag såg dem, men eftersom de ska ge sig nu så kändes det bra att få vara med på början på avslutet (Ola Salo nämner under kvällen att Karlstad är första stoppet på deras avskedsturné).

Jag fick visa legitimation vid entrén. 18-årsgräns. Det börjar faktiskt bli lite löjligt tycker jag. Jag blir 31 år i år. Vakten såg lite ut som att han ville sjunka genom marken också när han såg mitt körkort.


17-åring...?
(Kvällens outfit var t-shirten som jag köpte på första konserten med The Ark 2001.)


För 11 år sedan slog de genom. Då var jag 19 på väg att bli 20. Det tog några lyssningar, men sedan satte sig It takes a fool to remain sane på hjärnan. Den texten är underbar!

En rolig sak hände under framförandet av den låten på Nöjesfabriken. Jag sjöng med och så märkte jag att Salo hoppade över en fras. "Jaha, det där kommer han märka", tänkte jag och då han kom mot slutet av meningen så gjorde han det. Han tystnade, skrattade till, skakade på axlarna, tog en paus och fortsatte på texten efter den felplacerade biten.

Ljudet var inte så bra under första låten, men det rättade man snabbt till. De spelade låtar från alla skivor och hade lite mer tyngd på det äldre materialet, till min förtjusning. Då det gäller scenljus så är det en sak jag inte gillar. När det är blå strålkastare eller blå lampor. Av någon anledning så blir min syn jättesuddig då. Detta gäller bara blått. Vid vanligt ljus ser jag som vanligt och likaså vid rött ljus. Vid grönt ljus ser jag däremot tydligare än vanligt. Skumt!

Avskedstalet som Salo höll var riktigt fint och han poängterade det där med att följa sitt hjärta och inte bry sig vad folk tycker. Precis det jag försöker leva efter och faktiskt har blivit bättre på att leva efter de senaste åren, fast jag kan fortfarande bli irriterad om folk vägrar lyssna eller med missvilja kritiserar en. (Det är skillnad på att tycka annorlunda och att medvetet kritisera bara för att.)

Vi var hemma runt 2-tiden på natten och då var det gott med lite mat som jag förberett och sedan sängen.

Folk gjorde lite försök till handhjärtan.


Blått sken = no no.

Enligt önskemål. Mer bilder från The Arks spelning.

Kommentarer:

1 Motorcykeltjejen:

Åhhh, vad rolig, vad avundsjuk jag blir när jag läser detta!!! =) Vill med se The Ark!!! Dem är så himla bra, tycker det är sjukt tråkigt att dem ska sluta.... =(



Vad fin du var på bilden!! =)

Jag uppskattar verkligen dina kommentarer, så trevligt att få! Jag ska bli bättre på att svara på dom bara, blir lätt att jag bara läser och glömmer skriva en rad..

Jag vill se mer bilder på The Ark!! =) Hur gick det förresten med Connor, klarade han kvällen utan sin mamma? =)

Kramar

2 Motorcykeltjejen:

Kul att se bilderna!! =)

Förstår att det måste kännas lite jobbigt att lämna honom men du måste ju kunna få vara ute med vänner ibland oxå. =)



Tack! Ja det är bra synd att du bor långt borta... Hade varit kul att ses och även fota!! =)



Vad trevligt, jag har följt dig oxå ett bra tag! =)

Kramar

3 Nilla:

Fina bilder. Jättebra spelning och bra låtlista.

4 Susanne [Snusans inredningsblogg]:

Kloka ord från en klok (och snygg) man. Jag jobbar också på att bli bättre på det där. Att lita på sitt eget hjärta och strunta i vad andra tycker och tänker...

Kommentera här: