Skulle du välja barn?

Aftonbladet (ta media med en nypa salt) skriver om att fler vill ha möjlighet och kanske till och med åker utomlands för att betala för att få "rätt kön" på sitt barn. Vadå RÄTT kön? Ska man plocka ihop sin egen bebis? Till slut kan man kanske välja att "ja, men hen ska få mammas näsa och pappas ögon". Jag förstår mig inte på det här! Jag var inställd på ett BARN då jag var gravid. Könet spelade ingen som helst roll! En människa är en människa i mina ögon och alla är individer. Jag behandlar inte mina vänner olika på grund av deras kön utan jag behandlar dem som individer baserat på deras personlighet och intressen. Tyvärr är det inte alltid så, vilket jag har nämnt tidigare i och med mina besök till elektronikaffärer. Jag är dock fortfarande lite naiv och hoppas att jag enbart haft otur med affärspersonal. Jag är medveten om att personalen inte känner en och därför inte kan göra en sådan bedömning som man kan med vänner, men man kan i alla fall sluta förutsätta att man inte kan något tekniskt för att man är tjej.

Läs artikeln här.