Firat vid Kvarnen i Klässbol

Grattis till mamma och pappa som varit gifta i 30 år imorgon! Jag var med på bröllopet. 1 år, 1 månad, 2 veckor och 4 dagar (ifall det inte var skottår, för i så fall blir det 5 dagar men jag har ingen koll på sådant). Knaprade på knäckebröd gjorde jag under vigseln. Har inget minne av det, men folk har berättat och jag har sett kort.

Imorgon är, som sagt, egentligen den dagen som mamma och pappa varit gifta i 30 år, men vi tjuvstartade lite och firade dem även idag (ska dit och fira imorgon också). Min lilla familj, syrran och vår moster bjöd dem på mat och efterrätt på Kvarnen i Klässbol. De fick även en liten present från min familj som jag inte kunde hålla mig tills imorgon att ge dem.

Det var rejält mycket folk vid Kvarnen! Solen sken så nästan alla ville sitta utomhus också. Jag åt fläskfilé med klyftpotatis, det var riktigt gott! Till efterrätt smakade jag på en biskvi med hallonsmörkräm. Krämen var god, men biskvi är inte riktigt min grej. Efteråt kollade vi lite på loppis där jag, syrran, mamma och pappa hittade något som blev inhandlat.

Lillasyster hälsade på oss.


20 kronor styck för dessa serier. Såg ut att vara i bra skick också.


Ett par byxor med hajar på, en pyjamas utan ärmar med olika fordon på, en skallra och matbestick. Allt till Connor. Jag gillar loppis!


Presenten mamma och pappa fick.
Kan verkligen rekommendera 3D optikristall! Resultatet blev fantastiskt! Vi ska beställa en till oss själva också framöver. Man bara bifogar ett kort i hög upplösning med beställning och så kan de göra det till 3D inuti en kristall som finns i olika formar. (Månad och år i kristallen är då kortet togs. Man kan välja valfri text eller bara ha bilden.)

Kommentera här: