Högländerna, Skottland 18 maj 2007

Första destinationen denna dag blev Glen Moray whisky-destilleri. Skyltningen är verkligen bra i Skottland. Det var inga svårigheter att hitta. Där bokade vi (utom Robin) in oss på en guidad rundtur. Väldigt intressant att få veta hur de gör whisky. Guiden Ian sa att deras whisky är lite sötare än många andra whisky-sorter. Det luktade verkligen jäst och alkohol på en del ställen vi var på. Jag sa efteråt att jag fick baksmälla av ångorna. Provsmakningen var sist, men den hoppade jag över då jag körde. Övriga tyckte att det var mer eller mindre gott.

Vädret var fint denna dag, förutom någon enstaka skur inemellan, så vi bestämde oss sedan för att åka till Loch Ness, närmare bestämt Drumnadrochit och slottet Urquhart. Första stoppet Drumnadrochit och butikerna, där det blev en hel del shopping. Sedan slottet som var helt otroligt fint och spännande att titta på. Man hade bra utsikt över Loch Ness och delen just utanför slottet är den djupaste. Som djupast är det cirka 260 meter. Vi tajmade besöket perfekt för när vi var på väg därifrån började det regna. Det blev en lugn kväll för mig och Robin igen, medan resten av gänget skulle ut.

 

Kommentarer:

1 Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa morsa:

Jag är verkligen helt besatt av randigt :) Den turkosa och rosa är allra finast :) jag vill ha allihop!

kram!

Kommentera här: