Fy bubblan för visdomständer!

(Obs! Ersätt "bubblan" med lite starkare svordom.)

Jag avskyr verkligen visdomständer! En onödig kvarleva från förr då människans käkar var större. Jag har dragit ut två stycken i överkäken. Direkt det blev hål i dem så sa jag till tandläkaren: "Ta dem!". Inget att spara på och lägga ner pengar på. Men mina två i underkäken har rötterna runt ansiktsnerven. Risk finns för ansiktsförlamning om han drar ut dem. Annars hade de också varit väck.

Igår när jag åt lite mat bet jag helt plötsligt i något riktigt hårt. Spottade ut det, men kunde inte förstå vad det var. Det fattar jag idag. Halva biten av en visdomstand är nämligen borta, upptäckte jag idag! Fy bubblan vad irriterad jag blir! Om jag bara kunde dra ut den så vore det inga problem, men i och med nerven så måste tanden troligtvis "fixas till" istället. Borra och bygga upp den på nytt. GAH! Vad onödigt! Nu börjar jag få tandvärk också! Jag avskyr verkligen visdomständer!

Kommentarer:

1 Maol:

Ack, och det är inte billigt o gå till tandläkaren heller. :(

Mina 3 visdomständer har inte kommit upp som tur är. (peppar peppar)

2 Evelina:

Ajjj, det lät inte kul... Haft en bra nyår då?

3 Alexandra - Uppsalas största blogg:

Hej :) superkul att du är med i dagens blogg!

4 Alexandra - Uppsalas största blogg:

sv: hihi okej :) ja tycker string och hipsters är oskönt och knöligt.. men det är snyggt :D

5 Alexandra - Uppsalas största blogg:

Vinnaren från dagens blogg finns uppe! Kika in om det var du som vann ;) Annars får du gärna vara med och tävla igen i den nya tävlingen Länk finns här under:*

http://vadfanskajagheta.se/2011/january/mandag-dagens-blogg.html#comment

6 Linda:

Usch det finns inget värre än tandvärk. Hoppas du mår bättre snart!

7 Desirée:

sv; haha låter bra det, ;) vi har alltid gett våra katter typ lagom med mat, (eller vad man ska säga) men sen har vi en snäll liten tant till granne som har blivit som en andramatte för han så då går han dit och äter också, haha förmodligen därför han blivit en liten tjockis. x)



shit va cooolt, träffade ni på nå mer djur då? :)

8 Georg Hendrix:

Jag anar en längst bak i mun käft också! Det gör, lite, ont men jag anar att det kommer kännas betydligt mer snart.



Varför kan man inte få användningsbara tänder istället? :/

9 Bella:

Men usch! Jobbigt! Jag kan nog inte gapa nog stort för att ta bort mina två visdomständer jag har kvar, så jag har lite noja för dem.

Men man tycker ju att det borde gå att dra ut den nu, när redan halva dreten är borta, då borde man väl kunna släppa på nerverna eller hur man nu gör?

10 Bella:

Accidents - it´s gonna be allright tror jag låten hette, det skrev jag icke, glömde det :)

11 eriica - 2011 NU KÖÖR VI!:

tur man inte fått några visdomständer än :) haha det verkar inte kul :(



allt bra med dig annars då? :) kram!

12 Maol:

Åh superdupergullig!

http://www.youtube.com/watch?v=w8zUoEnC3PY&feature=related

Kommentera här: