En till blogglista


Du heter: Therese.

Smeknamn: Tess.

Brukar du skratta för dig själv: Oh ja!

Vad står det i ditt senast inkomna SMS: "Men någon att ha hos oss...:-) Älskar er *puss*" från Robin angående om att skaffa spark inför nästa vinter.

Var bor du: Arvika.

Trivs du där:
Ja, det mesta finns och vill man nånstans så är det jättebra tåg- och busslinjer. Nära till natur också.


Palmviken, Arvika.

Äger du ett par Converse: Nepp.

Sprit, cider, vin eller öl: Helst öl, men dricker inget alkoholhaltigt för tillfället då jag har en så liten son.

Är du allergisk mot något: Var allergisk mot klor (alltså det de har i vattnet i simhallen), men växte från det så numera ingen allergi.

Hur svarar du i mobilen: Beror på om jag vet vem som ringer. Då kan jag bara svara "Ja", "Hallå", "Hejsan" eller liknande. Vid okänt nummer svarar jag "Ja, det är Therese".

Antal timmar sömn inatt: 3 kanske...

Brukar du komma i tid: Alltid tidig förr. Med barn...kan det bli vilket som.

Vad tycker du om fötter: Inget vidare. Bra att gå med.

Vad saknar du: En trygg ekonomi.

Hade du en bra kväll igår: Hade pluggkväll, men det gick bra.

Favorit dryck på morgonen: Coca cola (det är mitt kaffe).

Rakar du benen: Ytterst sällan. Kanske någon gång på sommaren när jag tycker att de är lite för ludna..hehe..

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Nej, endast attraktion.

Har du spytt offentligt: Nepp.

Vad skulle du göra om du vore kille för en dag: Ta på mig själv...haha...

Vad gör du i morgon: Tar hand om min bebis, pluggar, bloggar...blir nog det vanliga ja. Fast ska planera lite mer inför namngivningen också.

Vad längtar du till: Sommaren. Värme! Connors första ord. 


Gravid sommaren 2010.

Sysslar du med någon idrott: Inte för tillfället.

Hur gammal är du: 30.

Gröna eller röda äpplen: Gröna. Granny Smith är mina favoriter (likaså Stewies - från Family Guy).

Har du sovit i din egen säng inatt: Japp.

Har du strumpor på dig nu: Japp, ett par vanliga och ett par fluffstrumpor. Skönt!

Är det okej att gråta: Självklart!

När grät du senast: När jag såg en dokumentär om ett par som fick sex barn på en och samma gång.

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Börja leta hus.

Bär du glasögon eller linser: Både ock. På sistone har det blivit mest glasögon, men när Connor börjar dra i dem kanske jag ska övergå till linser.

Solar du ofta: Aldrig.

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Aldrig! Tycker det är patetiskt att en del dömer människor utefter vilka märken de har på kläderna.

Har du piercing: Navelpiercing och ett hål i vardera örat.

Vill du gifta dig: Är ambivalent till det. En del vill för att jag gillar att ställa till med fester och evenemang och en del vill inte. Vore lättare lagligt sett, men äktenskapet har genom historien varit ett förtryck för kvinnan. I och för sig gör man sitt eget äktenskap så det skulle vara kul.

Vill du ha barn: Har redan ett och är överlycklig.

Är du bra på att laga mat: Vissa maträtter kanske...

Är du flygrädd: Nej.

Vad dricker du helst när du är törstig: Coca Cola.

Vilken är din favoritglass: Mjukglass.

Tycker du om sushi? Nej.

Har du tandläkarskräck? Nej.

Är du morgon- eller kvällsmänniska: Kväll absolut! På morgonen är jag en zombie.

Vilken ögonfärg har du: Blågrå.

Biter du på naglarna: Nej.

Röker du: Nej.

Hur ofta tränar/motionerar du: Har fullt upp med bebis just nu. Men ska försöka dra igång med något lätt en gång i veckan i alla fall.

Kommentarer:

1 Georg Hendrix:

Nu går jag till attack! :P



Ta det lugnt med Cola Colan.. drick det endast för njutelse dvs. när man äter pizza, ser på en film osv. Inte bara för "att".. då är det vatten, mjölk och annat sånt snusk som gäller :P



"Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Aldrig! Tycker det är patetiskt att en del dömer människor utefter vilka märken de har på kläderna."



Jag undrar egentligen vad det beror på.. är det en av vår tids "över-underklass"-fenomen? Visst, jag kan erkänna att dyra märkeskläder ofta kan vara snyggare än "billigare" saker.. men ofta är det ingen skillnad alls. Jag kan inte alltid se vilken märke på jeans någon har och jag har aldrig tänkt, tror jag, att ett par jeans för 1.200 har varit mycket snyggare än sådana för 400 kronor. Det är ganska instressant egentligen. Handlar det bara om "jag har mer pengar än dig".. eller?



Sen.. du borde ge Sushi fler chanser? Min bror köpte hem det för 5-6 år sedan.. då tyckte inte jag det var någon höjdare, sedan provade jag det igen 3-4-5 gånger och tyckte det blev lite bättre varje gång. Nu älskar jag det! Och jag hade väldigt svårt för fisk som liten. Mammas torsksoppa (typ) vad det värsta jag visste!:P

2 Helena:

Intressant att läsa lite mer om dig! :) Försökte kopiera listan, men det gick inte, så jag skrev av den istället och lägger upp den på min blogg också! :)

Kommentera här: