"Där har jag varit!"

Har ni upplevt det när ni sett någon film eller serie någon gång? Jag har gjort det några gånger och det är lika kul att "känna igen sig" varje gång. Nu senast var det i miniserien Marco Polo.


Jag i Den Förbjudna Staden i Beijing, Kina.


Gjorde ett blått paraply (som jag hade på riktigt), men det syntes inte. Ungefär där paraplyet är stod jag. Jag blev lite fundersam, men den höga byggnaden bakom mig (som inte syns i miniserien) är restaurerad senare år än då serien gjordes fick jag veta. Kommer nämligen ihåg de båda större byggnaderna som är med i serien, men de syns ju inte på bilden eftersom de var från min synvinkel.


Ett annat ställe jag varit. Eilean Donan Castle i Högländerna i Skottland.


Stället används bland annat i filmen Highlander. (Bildkälla.)

Kommentarer:

1 Jonas:

Jag vill åka dit också. Jag har hittat mer information här:http://www.mittensrike.se/peking/forbjudna-staden/

Kommentera här: