Annorlunda reseprogram

Eller...nja...inte så väldigt annorlunda, men rätt så roligt. Personen som skickas ut till olika resmål med olika uppdrag är inte så där seriös som de kan vara i en del program. Det är komikerna Ricky Gervais och Stephen Merchant som skickar ut en lite motvillig Karl Pilkington. Om han är sådan på riktigt eller bara spelar en roll struntar jag i för det var roligt en del stunder. I första avsnittet fick han besöka Kina och Den Kinesiska Muren. Han är bland annat vid Badaling och jag är så otroligt glad att vi besökte en annan del av muren när vi var i Kina! Det var så otroligt trångt, turistigt och de hade till och med inhägnade björnar på platsen. Huh! Jag som tyckte det var ganska mycket folk där vi var, men det var ingenting jämfört med Badaling.

Jag blev imponerad av buddhistmunkten som kunde kasta en nål rakt genom en glasskiva så att den spräckte en ballong! Det var tufft! En NÅL liksom. Ta en titt på detta program! I nästa avsnitt åker han bland annat till Taj Mahal och trakterna däromkring och ser någon form av penis-yoga eller stretching eller vad det nu är. Jag är inte kille så jag kan inte föreställa mig, men det såg smärtsamt ut!


SVT 1, torsdagar 22.45.


Kommentarer:

1 jennifer:

det var riktigt roligt och jävligt underhållande! :)

2 Linda aka Tokmorsan:

Kanske kollar in det om jag minns att göra det. Sällan jag ser på TV! Men sånt här tycker jag är skoj :)

Kommentera här: