Sett filmen PS Sista sommaren

Spoilers förekommer! 80-tal, men på ett annat vis än i filmen G - som i Gemenskap som jag också såg nyligen.

Två killkompisar och den enes tjej spenderar en sommar med att cykla runt och campa på Gotland. Saker blir inte alls vad de förväntat sig.

Jag gillar en enda sak med denna film och det är musiken. Gruppen Trance Dance är till och med MED i filmen och det gillar jag. Jag gillade deras musik som barn. Tycker fortfarande den är helt ok så får nog skaffa en skiva med dem någon gång. Har bara kassettband med dem nu eftersom cd inte riktigt slagit genom än när jag var barn. En ung Ulf Larsson är med i en liten roll. Miljöerna de filmat i är väldigt fina, men tyvärr känns filmen i sig rätt ytlig och tråkig.

Köp DVD på Ginza

Kommentarer:

1 Emma:

det blir säkert jättebra!! även om du kanske inte får så mkt hjälp ;-) Min ettåring åt mest russin istället!!

2 Gaymasen:

Haha jo så är det ju. Händer mig många gånger. Men det är ju inte lika roligt att skriva. ;-)

3 Blasfeministen:

oh, nu blev jag sugen på att se Stockholmsnatt :)

4 Blasfeministen:

SV: Ah, det var ju den filmen som fick Paulo Roberto så känd. Riktigt fula kläder åxå :)

Kommentera här: