Sett filmen Season of the witch

Spoilers förekommer!

Två deserterade korsriddare får i uppdrag av kyrkan att föra en häxa till hennes "rättegång" i ett kloster. Detta för att få ett slut på den svarta pesten som hon orsakat.

Jag är inte så glad i korsriddare. Att döda folk för att de inte har samma tro som en själv faller liksom inte riktigt i min smak. Därför har jag inga sympatier för dessa två just i början, men sedan växer de. De inser att något är galet då de dödar oskyldiga obeväpnade män, kvinnor och barn. De deserterar. Dessa två karaktärer spelas av Nicholas Cage och Ron Perlman. Sistnämnda är riktigt bra i sin roll.

Historien är fylld av religion, vilket kan vara intressant men så är inte fallet med denna film. Effekterna är förskäckligt dåliga och manus existerar knappt. Om man hade byggt mer på vänskapen mellan de två riddarna så hade det kanske blivit mer lyckat, men vem vet?

Köp DVD på Ginza

Kommentarer:

1 Gaymasen:

Tyckte den var så där..



Och tack! Vad jag använt för färg? Massor? Haha. Blått, grönt, lila, grått, och ja säkert någon mer jag inte kommer på nu när jag inte ser håret. ^^

2 Anonym:

Känner att man få tar dessa filmer för vad dom är. Rena och skära action/äventyr. Då läggs inte så mkt energi på själva storyn tyvärr. Jag var inte så impad på denna!

Kommentera här: