Musikutmaning dag 19

Nittonde dagens låt:

En låt från min favoritplatta. Här fick jag klura en stund. Jag har flera favoritalbum på grund av att jag gillar vissa låtar där och vissa låtar här lite extra. Därför fick det bli en låt från en live-skiva som jag har. Skivan är: Queen - Live at Wembley '86.

I ett tidigare utmaningsinlägg hade jag ett klipp från Nelson Mandelas födelsedagskonsert med 50% Queen och Paul Rodgers. Introt där var One Vision, likadant på konserten 1986, fast med Freddie förstås. Jag får härliga rysningar av denna! Åh, vad jag önskar att jag hade kunnat vara där! Fast jag var bara 6 år då och upptäckte ju Queen som 9-åring så det funkade inte riktigt. Jag såg i och för sig Live Aid som 5-åring och gillade Queens låtar redan då, men den riktiga upptäckten som jag syftar på var som 9-åring.

Queen - One Vision.

Kommentera här: