Förbättrade sjukregler?

Varning för klagoinlägg! Jag tror det när jag ser det. Har på grund av allt som hänt de senaste åren en väldig misstro mot regeringen och myndigheter.

Det jag tycker är mest skruvat av allt tror jag att jag nämnt förut, men ska förklara igen. (För nyinsatta: jag har fibromyalgi och IBS. Det innebär konstant smärta och trötthet i kroppen. Vissa dagar kan det bli så illa att jag förblir sängliggande. Migränanfall får jag då och då, dock inte lika ofta som i tonåren som tur är. IBS står för Irritable Bowel Syndrome och innebär problem med mage och tarmar. Något som kan förstöra en hel dag. Detta är den någorlunda korta beskrivningen av min situation. Drar inte den långa för då blir jag inte klar idag.)

Nu till det skruvade. Jag söker hjälp för min värk. Jag vill inte ha det så här utan vill bli bra. På grund av att jag inte gett upp så minskade mina chanser till hjälp genom sjukbidrag rejält. Man ska ha uttömt alla medicinska möjligheter och ha ett läkarintyg som bekräftar detta samt att man är ohjälpligt sjuk på livstid. Jag har av flera läkare fått höra att jag kommer ha mina problem, mer eller mindre, hela livet men jag vill inte bara lägga mig ner och tänka att "that's it". Jag HAR testat precis allt som går att testa (till och med flummiga alternativa metoder, SÅ desperat är jag), men testar om och om igen just för att jag vägrar finna mig i att så här kommer jag att ha det. På grund av min vilja att bli bättre så blev min hjälp försämrad.

Utförsäkrad sedan december 2009, orkade inte med Arbetsförmedlingens program men FK tog inte tillbaka mig. Får söka hjälp och vård helt på egen hand och nästan tjata mig till en del. Att jag testat ALLT betyder inget, att jag arbetstränat tidigare med resultatet att jag blev mycket sämre följdes inte upp och papperen om att jag arbetstränat har de dessutom slarvat bort! Jag ORKAR INTE! Man måste vara frisk för att orka vara sjuk!