Bankdag för barnen

Idag var jag, Connor och min mamma till Sparbanken för att de firade 190 år med lite olika aktiviteter. De bjöd på kaffe, saft och en massa goda kakor. Jag åt något som mamma sa hette drömrulltårta. Den var riktigt god! Connor fick en grön ballong och så satte vi in innehållet i hans spargris på hans konto. Alla barn som gjorde det idag fick en present så Connor fick en nalle med en t-shirt som det står Westra Wermlands Sparbank på. Det fanns även en barntävling där man skulle döpa en stoooor björn. Vinnaren vinner björnen. Jag tävlade för Connor för skojs skull.

Efter att vi varit på banken skulle vi handla lite smått. Jag skrattar bara jag tänker på vad som hände då. Jag gick och handlade och sedan mötte jag upp med mamma och Connor i förbutiken. Det hade regnat så ballongen var blöt och helt plötsligt bara small den. POFF! Vi skvatt (värmländska för "blev skrämda") och alla runt omkring oss skvatt. Någon utropade "Jisses!" och någon sa "Hjälp, VAD var DET?". Om någon var lite slö där och då så var de det nog inte efter det.


Connors första bankbesök.


En av Connors spargrisar (nu har han tre stycken). Fin reflektion av kameran i grisen.


Presenterna som Connor fick på banken.

Kommentarer:

1 Ida:

Jättefin nalle. Det är så en riktig Teddy ska se ut. :)

2 Bella:

Hahaha, oväntade explosioner kan göra folk galna, men Connor blev inte rädd iaf?

Kommentera här: