Tillbaka

Nu är jag tillbaka efter ett långt uppehåll. Hoppas någon läsare finnas kvar i alla fall! Ska förklara varför jag varit borta.

Den 10 januari plussade jag, det vill säga fick positivt på graviditetstest. Samma dag blev jag väldigt illamående. Det gick så långt att den 18 februari blev jag inlagd i Karlstad på grund av uttorkning och näringsbrist. Fick 5 liter dropp. Fick dock åka hem lite för tidigt (22 februari) så efter bara 3 dagar av ompysslande av mamma fick vi åka till akuten i Karlstad. Jag blev inlagd igen den 25 februari och fick stanna tills 5 mars. Denna gång fick jag ett CVK (CentralVenKateter) insatt så att jag skulle kunna få lite tjockare dropp. Det blev 8 vanliga dropp och 5 tjocka den gången. Två gånger fick jag se bebisen på ultraljud och det var härligt. Känns lite mer verkligt då. Bebisen har mått bra. Den har tagit all näring så det är därför + att jag inte fått i mig så mycket som gjort att jag blev så rejält dålig.

Nu mår jag i alla fall bättre! Illamåendet kommer ibland, men är inte lika överväldigande och jag får behålla mat och dryck. Kroppen är fortfarande seg och blir snabbt slut, så det är något jag långsamt får bygga upp.

Idag är jag alltså 13 veckor och 5 dagar gravid.

Kommentarer:

1 Malin:

Välkommen tillbaka! Du har varit saknad.

2 Annie:

Grattis! Hoppas att allt går bra och att det inte blir mer problem.

3 emma:

sv: oj det var länge:) ja det ska bli spännande, många bra filmer som är nominerade!

4 Mirja:

Vad kul att du börjat blogga igen :) Och kul som sagt att du mår bättre!

5 Motorcykeltjejen:

Grattis, grattis!! =)

Hoppas du slipper bli sådär dålig igen bara!

Var det planerat?

Kramar

6 Ellen:

Hoppas allt kommer gå bra i fortsättningen och grattis! :)

7 Linda:

Hej där,alltid kul o fixa håret!Oj gravid ser där ja, visste inte ens att du hade pojkvän! Eller blir du ensamstående?

Hur gammal är du?

8 Helena:

Vad kul att du är gravid! :) Hoppas att allt går bra nu efter det du fick gå igenom! Grattis!

9 Nina:

Stort grattis til plusset men fy fan för att må så dåligt. STACKARE! Hoppas det är över nu så du kan njuta lite av graviditeten.

Har saknat dina goa uppmuntrande och kloka kommentarer.

Trevlig helg!

10 pelle:

Men oj, grattis till graviditeten för sjutton! Så kul! :D

Kommentera här: