Konstiga uttryck

I Pelles personliga skriver Pelle om en lustig dialog som utspelar sig i huvudet varje gång han cyklar förbi en varningsskylt med dubbla utropstecken. Det fick mig att tänka på att en del uttryck och/eller teckensättningar i text verkligen är tokiga. Som denna reklambild som jag hittade häromdagen.



Delen som jag finner roande är "Utan jämförelse, Sveriges populäraste spel just nu". Då sätter en dialog igång i mitt huvud.

Annonsredaktionen.
-"Jo, men du...ska vi inte skriva att det är Sveriges populäraste spel? Det kanske ökar försäljningen..."
-"Kan vi göra det? Hur vet vi att det är Sveriges populäraste då? Vi kanske hamnar med i Plus som opålitliga om vi inte kan backa upp det."
-"JAG VET! Vi skriver utan jämförelse...om någon säger nåt då, så kan vi säga att det står klart och tydligt i annonsen: UTAN jämförelse."

Har ni sett något tokigt? Skriv om det i er blogg (lämna länk här så jag kan kolla i så fall) eller i kommentarsinlägg här. Kan tillägga att jag verkligen gillar spelet Med andra ord och rekommenderar det.

Kommentarer:

1 B R O W N S U G A R:

haha smart skrivet endå

2 pelle:

Hahahah, vadå "utan jämförelse"? Fan vad ologiskt!



Eller nä, det är logiskt!! Med två utropstecken! ;)

Kommentera här: