Besök hos bebis och pyssel hemma

Idag besökte jag och syrran en liten cirka 2-veckors bebis. Han var så liten och söt! Jag märkte att jag fortfarande har en del att lära då det gäller att hålla sådana små bebisar. Eller...hålla dem går bra, det är när man ska flytta dem som jag är osäker i och med nackens obalans på dem. Blir väl en vanesak hoppas jag. Fick en del gravidkläder av Mirja också, tack än en gång. Det behövs verkligen nu och behovet blir väl inte mindre den närmsta tiden.

När suget efter mat blev för stort fick vi dra oss hemåt, så nu har jag ätit en god hembakad pizza. Mums! Efter det har jag pysslat lite med mitt och Robins släktträd för barnets bok. Jag blev riktigt nöjd! Robins släkt är väldigt ung och stor jämfört med min kan jag säga. 9 syskonbarn har han, utspridda mellan 2 till 20 år. I min närmsta släkt är jag och syrran yngst. Så det är väl på tiden för lite föryngring på min sida.


Som ni märker så är det glest längst ned i min släkt (vänster sida) och fullpackat i Robins (höger sida). De yngsta är längst ned så bilden talar för sig själv om hur våra släkter ser ut.

Kommentarer:

1 Bella:

Lite olika mycket släkt sådär ja :)

Våra tre äldsta i "kusinskaran" har föryngrat sig eller är på väg att göra det, så det bildas en ny generation hos oss också nu :)

2 Annster:

Det tvivlar jag inte på! :)



Dock är det tråkigt att en film blir så könsinriktad. Klart fler killar kunde ta mod till sig att se om dom nu själva vill det :) Att en film skulle tala om hur en annan person är, det är inte helt korrekt. Jag syftar på att det finns drag i filmen som käns igen mer eller mindre :)

3 Annster:

Haha, där håller jag med dig. Men det är ju fortfarande film så där får man hålla isär på vad som är påhitt och vad som är mer trovärdigt. Men visst finns det flera områden man däremot känner igen sig i, det kan man nog inte förneka :)

Kommentera här: