VeteranMC-rally i Gunnarskog 4/7

I år regnade det tyvärr så det var inte lika många deltagare som vanligt, men det var skapligt ändå. Pappa ställde upp med den gamla Cyclemastern, så som han gjort i flera år nu. Men i år var det lite extra kul för han vann titeln "Publikens charmigaste ekipage"! Jag orkade bara vara där några timmar för sedan började jag känna mig svag i benen och huvudet. Hann i alla fall med att ta kort och skriva lite inför min artikel om rallyt i Gûnnerskenytt (lokaltidningen) och köpa lite lotter.

Jag har hört med en släkting angående lån av veteranmoped så nästa år, om jag orkar, tänkte jag ställa upp. Rallyt går inte ut på att komma först utan man visar upp sin moped eller MC och så åker man två rundor där man svarar på tipspromenadfrågor och utför olika moment som till exempel balansgång och pricksäkerhet. Lite mer om MC-rallyt.

Lite lustigt förresten att "veteranarna" hunnit ikapp mig. Det fanns en del mopeder och MC som var yngre än mig i år.


En trehjuling som jag tyckte var tuff.


Dagens vinster: Röd löpare och duktyngder. Mamma vann handduken som jag fick och syrran vann ritblocket som LC fick (det är så vi kallar vår bebis just nu. Första bokstaven i både flick- och pojknamn.).

Kommentarer:

1 Diana:

Sv: Ja, eller hur! Man kommer ju ihåg alla serier som man gillade extramycket när man var liten :)

2 sara:

håller med dig, undrar hur de blev kända egentligen? (:

3 Jennie:

va kul :)

4 Motorcykeltjejen:

Vad fina vinster!

Det tycker jag du gör rätt i att ställa upp i moped/mc-rallyt nästa år!! =) Låter riktigt kul!



Kramis

Kommentera här: