Besök hos barnmorska

Idag fick jag träffa min nya barnmorska. Hon var trevlig och verkar bra! Magen växer som den ska och allt såg fint ut, utom blodvärdet som sjunkit en del sedan början. Blev rekommenderad att köpa blutsaft. Har tänkt testa det efter tips från kompisar, men samtidigt varit lite rädd för det ifall det smakar konstigt (i och med att jag är illamående). Men men...det får bli nåt test framöver. Känner mig lite svag och det kanske beror på blodvärdet.

Bebisen har lagt sig med huvudet nedåt nu, men det är ruckbart. Har hon eller han bråttom eller? Kan väl aldrig vara bekvämt att ligga nedåt i 9 veckor till (eller mer om jag går över)? BM sa att de sällan vänder sig uppåt igen vid den här tidpunkten i graviditeten. Nu fick jag i alla fall förklaringen till varför det tryckt mer neråt än vanligt, min urinblåsa märker det tydligt.

Kommentarer:

1 Jennie:

hoppas saften inte är för äcklig :)

2 Elviiirriiiisshh:

ååh så mysigt med barn :)

3 Kristin:

Tack! Ja han vill att det ska hända saker hela tiden annars blir det tråkigt :)

Vide la sig också med huvudet neråt redan i vecka 30 och låg kvar så, tyckte också det verkade konstigt men tydligen inte :)

Kommentera här: