Veckans musiktips

Nytt inslag i min blogg blir att jag en gång i veckan tipsar om en låt jag gillar. Eftersom jag gillar många olika stilar så kan ni vänta er lite allt möjligt.

Första låten är:
In my defence med Freddie Mercury.

Kände att jag inte kunde påbörja musiktips utan Freddie. Den här låten är en av mina absoluta favoriter! Musiken och texten är underbara och denna video är en hyllning gjord av regissören Rudi Dolezal till Freddie. Freddies röst var otrolig och In my defence är gjord på en tagning. Dave Clark, låtens co-producent, styrker att låtens första version aldrig bättrades på. Den är inspelad på Abbey Road Studios i oktober 1985. Den släpptes först på soundtracket till Time (1986) och sedan som singel 1992. Det är singelversionen ni får höra här. Avantasia har gjort en coverversion på den. Smickrande att låten gillas, men självklart är Freddies version bäst!


In my defence - Freddie Mercury

Kommentera här: