Ny ikon-gizmo

Jag är inte så mycket för flashiga saker. Detta på grund av att jag vet av erfarenhet att oftast fungerar det enkla bättre. Men då jag och Robin var på besök hos hans systerdotter Thea såg jag en sak jag gillade. En sorts ikonrad till skrivbordet på datorn, istället för de vanliga ikonerna man brukar ha, RocketDock.

Trots att det är mer flash än det vanliga systemet så är det stilrent. Åtminstone om man inte plottrar dit alldeles för många genvägar förstås. Jag har lagt dit de jag använder oftast.

Samtidigt så kunde jag ändra bakgrundsbilden eftersom jag nu inte har några ikoner som förstör den. Den här docken kan man nämligen välja att dölja om man vill. Väldigt snyggt!

Om man minimerar fönster man håller på med för tillfället (som till exempel då jag skriver detta inlägg) så läggs den också i docken. Man kan placera docken var man vill. Som ni ser på bilderna har jag min centrerad i övre delen av skärmen. (Jag har operativsystemet Windows XP Pro.)


Mitt skrivbord numera. Om ni vill se lite tydligare hur det fungerar så finns en demo-video på länken RocketDock.

Kommentarer:

1 Elin - Design&Makeup:

sv: haha jag hatar ost, så jag äter bara... ja vad heter det, Färskost? Du vet Crème Bonjour med olika smaker ^^

2 Viktoriae - en må bra blogg om självkänsla, tips och tankar!:

Har du windows och kan ändå ha det så?=)

Jag önskar dig ett fantastiskt bra 2010. Kram!

3 Anonym:

Det där har jag också, men jag har döljt själva startmenyn som windows har, mycket finare då!

Kommentera här: