Nostalgi-spel

Fick äntligen gjort en sak idag som jag tänkt mig ett tag. Har en gammal konsol med spel som jag hade före mitt NES. Är lite nyfiken på vad det egentligen är för något så har mailat retro-avdelningen på tidningen Level med bilder. Fattas även ett par småsaker på höger handkontroll så jag passade på att fråga om det är något man kan fixa för det vore så härligt att kunna spela det gamla spelet igen! Jag misstänker att det kan vara en kopia av något Atari, för ett av spelen jag har påminner väldigt mycket om Pong. Hoppas jag får svar!

Här är bilderna jag skickade. Det är den röda knappen och "fjädern" bakom den som är borta på höger handkontroll förresten. Om ni är kunniga på sådana här äldre grejer så är jag väldigt tacksam för tips!

    

Kommentarer:

1 Maol:

Den efter P-A eller hur?

2 Tess:

Svar: Japp. Hoppas den går att fixa till! :-D

3 pelle:

Det där är ju en hårfön, det ser man ju långa vägar ;)

4 Carolina:

Sv: Bra svar, för jag är riktigt sårad av en människa. Och ibland är det skönt att berätta för folk, utan att nämna namn...

5 Kristoffer:

Den Röda kappen ser ut att vara en standardknapp som jag lite snapt hittatde ett ställe som säljer den, finns säkert flera andra ställen som säljer samma komponent



http://www.electrokit.se/omkopplare-tryck-tryckknapp-rod-off-on_40220002

6 Linnéa:

detä r lite härligt när man hittar gamla saker :))

7 Robert:

Har haft de där spelen! :-D Men min konsol som jag hade till såg annorlunda ut.

Kommentera här: