Traditionell julmarknad på Sågudden, Arvika

Igår var jag, Connor, syrran och Mirja med familj till Sågudden på den traditionella julmarknaden. Det var inte idealiskt med barnvagn då det var trappor in till varje hus och dessutom trångt. Ingen tanke på att försöka krångla sig in med barnvagn där. Men vi turades om att stå utanför så fick man ta sig en titt inne i alla fall. Jag blev ganska imponerad av den stora byggnaden. När jag gick ner i källaren förväntade jag mig lågt i tak och "murrigt", men det var ljust och riktigt högt i tak. Där hade de även en kyrkosal. Provsmakade lite god marmelad och köpte lotter, men det var allt för detta året då jag inte hade så mycket pengar.


Första julmarknaden.


Programmet för marknaden och vinst på ett lotteri.


I vinstpaketet fanns färgkritor. Kommer Connor säkert gilla när han blivit lite äldre.

Kommentarer:

1 Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa morsa:

Tack :)

Vad tyckte Connor om julmarknaden då? ;)

Kommentera här: