Dag 15: Mina drömmar

Jag har haft en massa smådrömmar och har det fortfarande. Men min största och viktigaste dröm är att jag vill vara lycklig. Allt jag gör i livet och alla smådrömmar jag försöker uppfylla är en del av helheten, men skulle någon liten dröm inte bli sann så gör inte det så mycket för helheten. Ibland har det hänt att drömmar har förändrats också. För bara några år sedan så ville jag till exempel inte ha barn, men sedan ändrade jag mig långsamt. Jag "jagar" inte heller drömmar för jag har upptäckt att jag inte blir lycklig av det. Jag försöker uppnå det jag vill i livet och att uppfylla drömmar är en del i detta, men det behöver inte hända nu på stört.

För att förtydliga...min dröm är inte att BLI lycklig utan min dröm är att VARA lycklig. Saker jag gör är för att bibehålla känslan av lycka så mycket som möjligt. Visst har man motgångar, man blir illa behandlad och man mår dåligt. Men jag har lärt mig att om jag ska fokusera på detta så kan jag aldrig vara glad eller lycklig. Därför har jag valt att fokusera på vad jag har och på det som är bra. (Nu inte sagt att jag klarar detta hela tiden.)


Denna bild har blivit lite symbolisk för mig. Det är en soptunna...japp...men den är LILA, min favoritfärg.

Kommentera här: