Sett filmen Bounty Hunter

Spoilers förekommer! Jag gillar Gerard Butler, men tyvärr så känns det som att han är på väg att fastna i ett fack nu. Han får göra liknande roller i varje ny film han gör. Riktigt tråkigt för jag vet att han kan mer efter att ha sett hans tidigare filmer. Jennifer Aniston gillar jag inte. Hon har alltid spelat samma roll, i alla fall i mitt tycke. Trist när en skådis inte är omväxlande.

Denna film handlar om prisjägaren spelad av Butler. Han får i uppdrag att föra en kvinnlig reporter till polisen efter att hon uteblivit från en rättegång. Kvinnan visar sig vara hans ex-fru, spelad av Aniston. Hon håller i sin tur på att försöka lösa ett självmordsfall som hon misstänker är mord så hon har inga tankar på att bli förd till polisen. På grund av deras historia så kompliceras saker ytterligare och när de till slut börjar jagas av skurkarna bakom mordet blir saker värre.

En film fylld av klichéer och en konstig sidohistoria, om en karaktär som är förälskad i Anistons karaktär, som känns helt onödig. En enda gång i filmen hickar jag nästan till och faktiskt känner mig delaktig. Detta är under ungefär 20 sekunder när Butlers talangfyllda sida skymtar fram, istället för den där klippdockan som han får spela numera. Några ögonblick när hans ögon talar (ögonen är bland det viktigaste för mig då det gäller skådespeleri). Tyvärr passerar det och sedan blir det hela oengagerande igen. Kan varken rekommendera eller inte rekommendera denna film. Känner mig ganska neutral till den.

Kommentarer:

1 Malin:

Den där har jag ju också just sett! :) Jag håller med dig om skådespelarna, tråkigt att de ska fastna i fack och det är stor skillnad på Gerard Butlers rollprestation i de här romantiska komedierna och 300. Hoppas han hittar tillbaka till filmer där han kommer mer till sin rätt!

Kommentera här: