Kvarnen igen och besök hos vänner

Idag blev det en sväng till Kvarnen i Klässbol igen för att äta lunch. När vi var där senast så åt vi smörgåsar och sött, men blev intresserade av maten också. Syrran och Jörgen blev med oss idag. Denna gång var det fint väder så vi satt ute och då kom katten "Lillasyster" och hälsade. Så kul att få träffa henne till slut, flera stycken har pratat om henne. Alla utom en äldre kvinna verkade gilla katten. Efter maten blev det sötsaker igen och sedan tittade vi på ett par loppisar alldeles i närheten.



Robin åt en Kvarnburgare.


Jag åt fläskfilé, men bytte ut potatisgratängen mot klyftpotatis.


"Lillasyster".


Så här fint är det vid Kvarnen.


Klässbols linneväveri ligger nära Kvarnen.


Vi systrar vid Kvarnen.

Sedan åkte vi en sväng till Jenny och Martin för att bara prata lite och hälsa på alla deras djur. Jag vill verkligen ha hus på landet jag också! Så härligt! Mer jobb kanske, men det är "ens eget" på ett helt annat sätt än hyreslägenhet.



Kvigorna var av min favoritsort - Highland Cattle.

Kommentarer:

1 Mirja:

Du har mitt gamla gravidlinne på dig ser jag :)

2 Tess:

Svar Mirja: Jajamen :-) Det är så mjukt och skönt!

3 Maol:

Ha ha kattunga!

Fin pose av kossan också.

4 Emelie:

Fina bilder!



Sv: ja det tycker jag med

5 Maol:

Jag vet inte riktigt. Kanske står något om rasen på nätet.

Kommentera här: