Inte så beroende som jag trodde

Är du också omgiven av vänner som bälgar i sig litervis med Coca Cola varje dag? Om du inte köpt hem tillräckligt mycket av den socker- och koffeinfyllda beroendeframkallande drycken till middagen rusar de ner till närmaste mataffär. För om de inte får sig en ordenlig dos kommer de att sitta till bords och vara irriterade och klaga på huvudvärk. Nej, låt dem dricka sin favoritdryck. Det blir trevligare runt matbordet och du kan njuta av tanken på att du får billigare tandläkarräkningar än dina Cola-vänner. (Hemtrevligt, Juni 2009).

Jag skrev ner artikeln under bilden för att ni ska slippa få huvudvärk av att försöka läsa av bilden. Den blev visst inte så tydlig som jag trodde.

Jag är uppenbarligen inte så beroende av Coca Cola som jag trodde. Jag kan lugnt klara mig en halv dag utan att få huvudvärk. Är man på middag så dricker man det som bjuds, tycker det är rent oförskämt att springa till affären och köpa eget. Säger på ett vis att det som bjuds inte duger. Skillnad om man har någon allergi dock.

Jag som trodde jag var så otroligt beroende...om det finns folk som är värre...YIKES! Sedan angående tandläkare så tror jag inte intag av socker spelar någon roll utan att det viktiga är hur man sköter tänderna. Jag har inte haft hål på flera år nu trots mitt sockerintag. Däremot så besöker jag tandhygienist en gång om året, borstar tänderna ordentligt och knaprar fluortabletter nästan varje gång jag ätit något.

Kommentarer:

1 Linda:

haha ja den serien kommer nog vara heeelt insane,ja det måste ju vara hon jag har på bild anna anka!

hahaha

2 erika:

Hej hej inte lätt med storlekar men det är 29 i midjan och 32 i längden :-D riktig snygga faktist men jag har så många he he

Kommentera här: