Queen-samling

Syrran gjorde ett inlägg om sin Freddy Krueger-samling och uppmuntrade folk att visa sina samlingar, så nu tänkte jag visa min Queen- och Freddie Mercury-samling. Förutom sakerna nedan så har jag även kläder, smycken med mera som nästan har Queen-symbolen. Det är drottningkronan jag tänker på. Men visar inte det här utan kör på renodlat Queen. Min väg till att bli Queen-fantast (fanatiker säger en del) började 1989 då jag 9 år gammal såg filmen Highlander för första gången.


Skivorna. Som ni märker är det många som saknas. Köper cirka 1 Queen-skiva om året för då känns det som att det fortfarande kommer "nytt".


Dvd:er med liveframträdanden, dokumentärer och musikvideos + Singstar Queen till PS3.


Bok. Har bara blivit en än så länge.


T-shirt inköpt på Camden Town Market i London och en plånbok som jag fick av Bella.


Stor affisch som hänger i vardagsrummet. Haha...man ser mig i blänket. Det här är en av mina favoritbilder på Freddie.


Tre vykort som jag köpt vid olika tillfällen och sedan ramat in med passepartout.


Inte äkta autograf utan reprint, men jag är fortfarande nöjd. En äkta står högt på önskelistan.


Idolkort och en tändare som jag fick av syrran.


En Freddie inuti en glasprisma.


Kylskåpsmagnet.


Avslutar med en bild på Freddie och jag...önskedröm, för tyvärr så är det bara en docka på Madame Tussaud's i London.

Kommentarer:

1 Mickan:

Jaha! Skönt att veta vad man ska göra. Det vet jag också iofs eftersom jag med läser, är klar med min utbildning till sommaren. Men vill läsa till lite kurser utöver så=)

2 ellen:

Haha, du gillar Queen eller? ;)



Svar: Okejokej, tack för din åsikt :)

Ha en bra dag!

Kram

3 S t y l i s s i m o:

skön samling... skulle gärna velat ha de själv :/

4 Robert:

Nu har jag varit duktig och länkat till detta inlägg, så då vet du :-) Ha det bra!

5 Georg Hendrix:

Imponerande samling!



Har en eller två av dessa grejer själv ;)



Något jag ogillar dock med remasters av Queen (och andra album) är extra materialet som läggs till t.ex. på The Miracle (7inch The Invisible Man). Det tillför ingenting. Jag föredrar verkligen att lyssna på "originalet" fram och tillbaka.



Vilket är ditt favoritalbum med Queen? Mina är nog Queen II, A Night At The Opera och A Day At The Races :)

Kommentera här: