SPAM

Jag har fortfarande samma mailadress som jag hade då vi skaffade internet för första gången hemma 1995. Detta på grund av att jag skaffade en "ordentlig" mailadress direkt så den känns seriös när man ska skicka seriösa mail, men den är ändå inte stelt opersonlig. Jag vill helt enkelt inte byta.

Men självklart så får man en massa skit för det. Då pratar jag om SPAM. Jag vet inte hur många mail jag får dagligen angående mediciner, förstoringar av kroppsdelar (inklusive delar som enbart män har) och "grattis, du har vunnit". På telefon har vi NIX vilket fungerar bra förutom att företag som redan hade ens nummer kan ringa och försöka sälja mer tidningar till exempel. Finns det någon liknande tjänst till e-post? I och för sig så kanske det är för sent eftersom jag redan får så många sådana här skräpmeddelanden...Har testat virusprogrammens och mailprogrammens spam-stopp, men då har även riktiga meddelanden försvunnit. Not good!