Hittekatten Silla

Idag fyller min lilla (första) hittekatt Silla 7 år! Hon bor kvar hos mina föräldrar eftersom hon inte trivdes i lägenhet. Hon har alltid haft möjlighet att gå ut och trivs så bra med sin kattkompis Stina, så trots att jag saknar henne så mår hon bäst där hon är. Dessutom hälsar jag på ofta.

Silla hittades utkastad i en kartong tillsammans med sina syskon då hon bara var cirka 5-6 veckor gammal. Det var under vintern och -20 grader hade uppmätts under en natt. Flera av syskonen var döda, men lilla Silla hade klarat sig. Då jag var till Xhiro djurhem i Västra Furtan utanför Arvika föll jag direkt för henne så hon fick flytta till mig, samtidigt som syrran hittade Stina. Hennes öde hade kunnit bli detsamma som en del av hennes syskon och som många andra katter som lämnas eller "kastas" av okunniga människor, men istället hittade hon hem och är så gosig och glad!

 
Till vänster: En liten nyinflyttad Silla som aldrig kunde sitta still när man tog kort.
Till höger: Bilden tagen i år. Silla gillar att spana på fåglar, men ibland blir man lite trött så huvudstödet är behändigt att ha.

Kommentarer:

1 Bella:

Naaaw, så söt :)

2 dannie:

ja, du får se om det bli bättre! lycka till!=)

3 FLOOSAN.BLOGG.SE:

grattis har har vi också 7 års kalas =)

4 Madde:

Nu finns en sammanställning av Gossipgirl inlägget på bloggen. Nyfiken på vem av tjejerna som mina läsare ansåg ha schysstast stil? Klicka in på bloggen och spana in resultatet! Kram /M

5 F R I D A M [freedom]:

Gud vilken söt katt! Har själv en liten filur som är några veckor gammal bara ;D



sv; tack för sin röst!

6 Linda:

Naaaw Grattis tillbaka till kisse katten från oss=)

Kika in budskapsarmbanden i min webshop vettja..

http://www.beautyinsideout.se

7 Pamie:

Hipp hipp hurra för Världens sötaste Silla! :)



Skär in i mitt hjärta av att läsa hur hennes öde hade kunnat bli om inte.

8 Maol:

Så liten hon var ^_^

9 D E L L A:

grattis till Silla :D!

hihi, så söt!

sv: Ja, håller verkligen med!

Kommentera här: