Läst klart: Bibliotekskatten Dewey av Vicki Myron

Detta är en bok om en katt som funnits på riktigt, på biblioteket i Spencer (Iowa, USA). Jag trodde att boken enbart skulle handla om Dewey, men den handlar även om trakten där han bodde och folket han umgicks med. Det är en gripande historia om både katt och människor. Mina ögon var absolut inte torra! En bok jag rekommenderar starkt till djurvänner och folk som gillar att läsa om mänskliga öden där man inte är någon superhjälte eller actionfigur, men ändå så otroligt mycket mer än allt sådant.


Framsidan av den inbundna utgåvan.

Betyg

Kommentarer:

1 Nina Kartal:

jo jag vet. därför satt ja uppe hela natten :D!



frågestund i min blogg, nu till 19.00! Ställ en fråga, försöker svara på allt! :D

2 Linda:

Åh tusen tack vad roligt att du gillar mina bilder=)

Alltid kul att få respons..



3 Jenny:

åh, den boken verkar mysig.

4 Maol:

Jag vill se filmen när den anländer ^_^

5 Pamie:

Bibliotekskatten Dewey måste jag definitivt bekanta mig med! :)

Vart hittar man denna?

7 Bella:

Den fick jag i julklapp.

Grät så jag var blöt långt ner på halsen :)

Mycket mysig bok!

(Nu är jag hemma igen)

Kommentera här: