Besviken på människor

Som jag har skrivit i något tidigare inlägg så är jag naiv i min inställning till folk. Jag tror gott om människor helt enkelt, vilket är lite konstigt eftersom jag samtidigt är skeptiker. Men jag har kommit fram till att jag mest är skeptisk till saker och företeelser....inte människor. Men det har hänt en del på sistone som gör att jag förlorar tron på folk mer och mer. Jag kan inte skriva så mycket om vad som hänt men det handlar om två skilda saker i alla fall. Det ena involverar hot mot en i min närhet och det andra är falskt och tarvligt beteende från en person som jag trodde var ärlig och snäll. Före dessa saker var det flera stycken i min närhet som blev attackerade eller nedslagna. Vad händer? Förstår inte vad det är med folk. Blir både ledsen, arg och känner mig så passiv. Men vad kan man göra? Det enda jag kan komma på, som gör att jag inte sänker mig till samma låga nivå, är att fortsätta vara som jag är fast kanske försöka vara lite mindre naiv.