Bio Harry Potter och halvblodsprinsen

Spoilers kan förekomma!
Detta var den segaste av alla Harry Potter-filmerna hittills, i mitt tycke. Inte blev den direkt hjälpt av att den fullsatta bion var pôtthet heller. Direkt eftertexterna började rulla var jag en av de första som kastade sig mot dörren. "LUFT!"

Skådespelarna har i alla fall hittat helt rätt. De känner sina karaktärer väl vid det här laget. Miljöerna är riktigt fina då de är riktiga och inte bluescreen eller greenscreen eller vad de nu använder sig av. Den första inflygningsscenen över London är riktigt snygg! Trots filmens längd (ca 2 timmar och 30 minuter) tycker jag de berör allt i boken väldigt snabbt och ytligt. Det var nog en av orsakerna till att jag tyckte att filmen var seg. Detta var den näst sista boken, men den sista ska delas upp i två filmer. Får se hur de blir. Kanske är bra att den delas upp för det är en tjock bok och då kanske saker berörs mer än ytligt.

Kommentarer:

1 Daniel:

Hört att den e skit!

2 Anonym:

hej hej



Hej missa inte min bloppis från 40 kr och fri frakt ! Välkommen att fynda

Kommentera här: