Småroligt tidsfördriv när man är uttråkad

50 sanningar om mig själv.

1. Jag är Coca cola-beroende

2. Är ateist

3. I tonåren var jag bra på att låtsas som att jag visste om hemlisar genom att yttra några enstaka passande svar här och där och fick på så vis alltid veta allas hemlisar (eftersom jag ju "redan visste"...hihi)

4. Jag är en rock-fantast. Nu menar jag inte musiken (fast är fantast av den också iofs) utan själva plagget. Rock, kappa, whatever. Helst ska den vara hellång, men det finns några snygga halvlånga modeller.

5. Jag blev rock-fantast efter att jag sett Highlander. Finns det något snyggare och coolare än en rock som rör sig snyggt :-)

6. Genom filmen Highlander blev jag också ett fan av Queen. 1989 såg jag den för första gången och jag älskar Queen fortfarande och tycker även att Highlander fortfarande är en cool film!

7. Jag testade att blondera mig en gång, vilket resulterade i platinablont närmast hårbotten och orange i topparna.

8. Efter blonderingen färgade jag tillbaka till brunt samma dag. Mitt hår var som gummi efter det :-/

9. Jag älskar Skottland!

10. Jag pluggar turismkunskap för att jag vill jobba med turism och resor.

11. Bland det största jag upplevt i konsertväg var Nelson Mandelas 90-årsfest i Hyde Park, London, i juni 2008. 50% av Queen var där! Fantastiskt!

12. Min första konsert var Boyzone i Oslo 1999. Förband var bland annat då okända Westlife.

13. Jag har "gröna fingrar".

14. Är nyfiken på hur det känns att vara gravid. Alien i magen eller? :-D

15. Favoritglassen är vanilj.

16. Jag och syrran brukade leka med grodyngel, grodor och sniglar när vi var små. Sniglarna lekte vi var kossor...hmmm :-)

17. Jag gillade att gå lågstadiet, tyckte såså om mellanstadiet, hatade högstadiet och älskade gymnasiet.

18. Är en nattuggla.

19. Älskar "skräpmat", men är för tillfället väldigt trött på friterad mat.

20. Folk som inte känner mig brukar bli förvånade när jag berättar vad jag lyssnar på för musik. Hårdrock...moi? :-) Ja faktiskt.

21. Fast jag lyssnar på väldigt många olika stilar. För mig finns egentligen inte genres utan det finns bara "bra musik" och "dålig musik". Då menar jag alltså bra eller dålig enligt mig. Alla tycker ju olika. Finns inget rätt eller fel då det gäller musik, bara olika smak.

22. Jag har inte haft min "rebellperiod" än....Jag hoppade nog över den helt enkelt.

23. Jag älskar min pojkvän! <3

24. Gillar att läsa. Har alltid en eller flera böcker på gång.

25. Jag gillar att ha kontroll. Kan släppa på det ibland, men om jag gör det så brukar jag ändå ha "koll". Sällan som jag släpper helt :-)

26. Jag blir irriterad på folk med attityden "jag gör så här för att alla andra gör det och har inte lagt någon tanke på det".

27. Uppväxt på landet. Underbart!

28. Hittar runt ganska bra i Sthlm och Gbg.

29. Gillar att kolla på herrarnas tävlingar i konståkning. Var på VM i Göteborg mars 2008.

30. Där träffade jag två italienska tjejer som också var på konståkningen. Det blev som så att vi delade rum på vandrarhemmet och jag som ALDRIG brukar kunna prata med folk jag inte känner kände att det "klickade" direkt.

31. Ska förhoppningsvis hälsa på de italienska tjejerna när konståknings-VM hålls i Italien mars 2010.

32. När jag var liten ville jag bli stuntkvinna....hmmmm.....

33. Jag vill inte ha någon jultomte ifall jag får barn. Avskyr tomtar och tycker inte om sådana "lögner" som att inbilla ett barn att tomten existerar. Att läsa sagor är en sak, men att säga till ett barn att något finns och sedan när de blir äldre så får de reda på att det inte finns.....det går emot varenda cell i min kropp.

34. Jag äter nästan aldrig godis.

35. Catherine Zeta Jones är snyggaste kända kvinnan!

36. Min pojkvän har flera smeknamn på mig. Ett är matmonster. Jag älskar mat och kan bli på gränsen till farlig om jag är hungrig :-)

37. Trots min matmonster-benägenhet så väger jag bara 51,5 kg och har som mest vägt 52 kg trots allt kämpande över att gå upp.

38. Jag är en frusen person. Kan frysa mitt i sommaren.

39. Steve McQueen är en favorit!

40. Gillar att vara sambo och ibland t.o.m. älskar jag det :-)
41. Avskyr att diska.

42. Gillar att tvätta kläder :-)

43. Vissa dagar är jag totalt asocial och kan inte ens ringa till pizzerian för att beställa mat.

44. Gillar att få post!

45. Försöker träna lite smått två gånger i veckan. Men nästan alltid när jag äntligen börjar märka resultat så blir jag sjuk och kan inte träna på ett tag och sedan är det som att börja om.

46. Tänker snabbare än jag skriver och kan därför hoppa över ord ibland, vilket leder till roliga meningar.

47. Tänker snabbare än jag pratar ibland så det kan komma mycket konstigt. Ibland tror jag att jag sagt något när jag bara tänkt det och så när jag börjar prata om det så vet ingen vad jag pratar om :-)

49. Jag drömmer ofta om kändisar, nu senast var det Bill Bixby och Lou Ferrigno i sina roller i tv-serien Hulken...hmmm...

50. Jag är riktigt kameraglad på resor. Ska konstant vara med på bild. "men ta bild när jag står framför den här", "HÄR måste du ta bild på mig", "det här gillar jag, ta bild på mig här" och så vidare och så vidare....

Kommentarer:

1 Anonym:

he he ska vara ärlig ja orkade läsa hälften he he tar andra halvan sen kul ändå



har du någon bio du kan rekomendera jag har beslut ångest av dessa tre vilken skulle du ha sett eller har sett och kan tipsa om någon ?

ha en bra helg

2 Solli:

vad kul med all ny info om dej :o)



Svar: jag försöker oxå gå upp i vikt (muskelmassa främst)..men det är svårt...men det gäller att äta mängder av protein o kolhydrater..samt träna :o)



kram!

3 Anonym:

har låst allt nu he he

tack för tipset de blev Benjamin Buttons inte alls så bra som jag hade hoppas på he he men vi hade roligt på bion i alla fall

Kommentera här: