Curling

Idag var vi ett gäng till Karlstad och testade curling. Det var väldigt kul, men knepigt. Först var det svårt att lära sig att hålla balansen. När man väl fått in den så var det svårt att få stenen att åka dit man ville och jag hade svårt att få rejält med fart. Inte nog starka ben helt enkelt. Sopandet var rätt jobbigt och ibland fortsatte stenen förbi mig utan att jag hann med och sopa. Jag kommer nog ha ont imorgon. Det ser så lätt ut på tv, men jag har nu fått en helt ny respekt för de som tävlar i curling. Just det ja...slog mig igen. Klämde/slog till ett finger mot isen så nu är en "böj" alldeles röd, blå, gul och svullen. Det har nästan blivit standard nu att vad vi än gör så ska jag skada mig på något vis. Men som sagt så var det väldigt kul, även fast det var knepigt och en del saker var jobbiga. Jag rekommenderar er att testa detta någon gång! Jag vill absolut göra det någon mer gång!


Sporten uppfanns i Skottland, vilket förstås inte gjorde det mindre kul för mig. Älskar Skottland!


Hallen var verkligen fin!


Så här kul hade vi det i "juniorlaget". Vi vann också!

Kommentarer:

1 Solli:

vad kul! o grattis att ni vann!



vill oxå prova på curling ngn gng :o)

kram!

2 Tess:

Svar Solli: Tack :-) Ja, jag rekommenderar som sagt att man testar. Var roligare än vad jag trodde.

3 Anonym:

kul men låter svårt :-) ha en bra söndag

4 Anonym:

sv de lovar ja att göra när ja har använt den bli nog i morgon :-)

5 Solli:

svar: jag gör tvärtom, jag skrapar bort grädden..jag älskar mandelmassan!



kram!

Kommentera här: