Oscargalan natt till måndag

Sedan 1996 har jag och syrran suttit uppe hela natten och sett Oscargalan live. Natt till måndag är det åter dags. Klockan 23.55 börjar sändningen från Röda mattan och själva galan ska börja 02.40 på Kanal 9. Programvärd är Hugh Jackman som varit med i filmer som till exempel Australia, X-men, Oklahoma och Kate & Leopold. Hoppas den är bättre än ifjol! Ifjol kändes det som att de stressade genom hela galan för att hinna färdigt i tid. De som fick Oscars blev avbrutna av orkestern i sina tacktal nästan direkt de börjat. Om någon pratar längre än 1 minut så kan jag förstå om de vill stressa på, men efter 5 sekunder? Lite överdrivet. Hoppas även de svenska kommentatorerna håller mer tyst. Att kommentera det som sker när ingen annan talar är helt ok, men att uttrycka sina personliga åsikter kan de göra på sin egen tid. Alla tycker olika om film och jag vill inte höra vad "experter" anser.

Jag ser i alla fall fram emot galan. Vi ska fixa något gott att äta under natten och så får man gå och lägga sig när solen gått upp. Mysigt! Det är en fin tradition vi har. Ser ni på Oscargalan och gör ni det i så fall live eller sammandraget några dagar efter? Har ni någon rolig eller mysig tradition till galan?

Kommentarer:

1 Anonym:

aha de är i natt oscar ???

2 Anonym:

aha de är i natt oscar ???

3 Tess:

Svar: Japp, så nu ska man försöka klara sig utan att somna :-) Jag har aldrig somnat hittills så det ska nog gå bra.

Kommentera här: