Filmen Resan till jordens medelpunkt (2008)

Spoilers kan förekomma! Halvvägs genom denna film sa jag till Robin: "Denna film måste ha varit riktigt trist att filma." Orsaken? Det var knappt några kulisser eller locations alls, då nästan allt var dataanimerat. Hade lite mer realism tillförts i form av kulisser så hade filmen säkert varit mer spännande än den var.

Historien i sig är kul och har en del spänning i sig, men i och med att det känns så fejk så tog spänningen aldrig riktigt fart. Hände något som skulle föreställa spännande så kom jag på mig själv med att tänka "Äsch, de slår sig inte...det är ändå bara blå eller gröna skärmar runt omkring dem". Inte så jättekul att tänka så! Hade man istället gjort effekterna som i de äldre Indiana Jones-filmerna, DÅ hade jag kanske blivit nagelbitare på köpet.

Filmen är förresten inte baserad på Jules Vernes bok som en del tidigare filmer och serier, fast man använder boken i filmen som en sorts "mall" för att ta reda på saker och för att hitta vägen tillbaka till ytan.

Kommentarer:

1 Helena:

Jag tyckte faktiskt att filmen var både bra och rolig när jag såg den, men smaken är ju olika... :)

Kommentera här: