Hulken

Nu har jag kollat på ungefär halva säsong 3 av Hulken. Har alla utom den sista (5:e) på dvd och hoppas jag snart kan köpa den också. Den gick på tv när jag var liten så det är mycket nostalgikänsla, men det är även en del avsnitt som jag aldrig sett så det är lite nytt också. Allra mest gillar jag avsnitten där reportern Jack McGee är med, speciellt om han är nära att hitta David Banner. Jag har alltid gillat serier som är sammanhängande mest. Fristående avsnitt tycker jag är lite tråkigt i längden för det känns som att det inte gör något att missa dem eftersom handlingen inte följer med genom serien.

Den nya filmen med Eric Bana tyckte jag var värdelös. Dåliga effekter och lam handling. Men jag ska ge den senaste filmen med Edward Norton en chans. Norton är en väldigt bra skådespelare så han kanske lyckas komma lite närmare i tolkning av vad jag anser att Banner ska vara. Bill Bixby är den ultimata Banner för mig, likaså som att ett data-animerat monster aldrig kan ta Lou Ferrignos plats som Hulken.


När jag träffade Lou Ferrigno, Stockholm 2006.
(Har även med en bild längst till vänster i min Header högst upp.)

Kommentera här: